Vardagsbetraktelser när de är som bäst

2012-05-03 | 18:39:30 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Efter jobbet idag köpte jag med en sallad som jag hetsåt innan jag hämtade Emilia på dagis. Bytte om till sköna kläder och löparskor och sen var det bara ut och knata... Vi tog en promenad och sedan avslutade vi med plask i fontänen som för tillfälligt är Emilias favorit. Att händerna blev alldeles iskalla av vattnet bekom henne inget alls. Varenda dag hela vintern på väg till dagis har hon förundrats över varför det inte kommit nått sprutande vatten, men nu äntligen var det där igen! Fantastiskt att världen kan vara så otroligt spännande för en liten människa.

 

Lagom trötta och ömma om fötterna ramlade vi i alla fall in här och tog en dusch innan nattning. Det somnas tidigt här kan jag tala om (att inte sova på dagen gör susen) två minuters ryggkill och sen snusas det för fullt. Jag låg kvar en stund bredvid och bara tittade på och förundrades över att det faktiskt är min dotter det där. Kan fortfarande knappt förstå efter dessa snart tre år att jag är mamma;) Insåg även att det kommer göra alldeles för ont i mammahjärtat att klippa av det där håret som jag faktiskt tänkt att vi ska göra. Det bredde ut sig sådär guldigt och fint på kudden att jag bara inte kan. Snart räcker det ner till rumpan och är opraktiskt som tusan men åh så fint, det blir nog bara topparna trots allt.

 

En annan sak jag reflekterade över idag är hur våren inte bara kommer med positivitet. Sand, sand, och sand säger jag bara. Precis överallt. Igår i blöjan och idag i sängen (hur fasen det kom dit har jag ingen aning om eftersom vi duschade innan). Och för att inte tala om alla små sandhögar man trampar i lite varstans här hemma. Är det nått jag inte tål så är det när det fastnar och klibbar fast saker under fötterna så här innebär det daglig dammsugning. Emilia spelar lika förvånad varje gång, "nemen hur kom det dit", gaaah! Med glimten i ögat förstås, kunde inte vara gladare att vi fått så fint väder och bara längtar efter sommar med bara armar och ben. Uteleken har resulterar i en liten solbränd nästipp också, gulligt. Men nu åker solskyggsfaktorn med till dagis.

 

Ett totalt osammanhängande inlägg men det bjuder jag på!