Underbara tisdag!

2012-05-15 | 19:15:55 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

God tisdagkväll! Vi var så trötta här ikväll så Emilia slocknade tidigt. Efter dagis stannade vi ute en bra stund och utforskade omgivningarna men det var knappt hon orkade hålla sig vaken hem sen. Har hunnit prata med mamma också och nu börjar jag sakna dem lite för mycket, inte bara Emilia som är mammagris här, men får hålla ut 1,5 vecka till. Lite avis på värmen är jag också! Ska nog försöka hinna med en solning imorgon för nu är jag en riktig blekfis, känns som alla andra blivit så solbrända och fina i vårvädret medan man själv knappt sett sol...

 

Min kväll består av att få lite ordning och reda, jag älskar organisation och behöver verkligen gå igenom det ena skrymslet efter det andra. Vi har 3 ordentliga klädkamrar och alla är proppade till max med urrensade kläder, vinterkläder (som ska ner i källaren), vårkläder (som ska plockas fram), väskor, skor, leksaker och mycket mer. Vet inte i vilken ände jag ska börja bara, det är därför jag drar mig för sånt här, brukar bli ett jäkla projekt när jag väl sätter igång. Men lika bra att ta tag i det, det känns ju så befriande efteråt.

 

 

Vi har haft en jättemysig eftermiddag och det gör mig så lycklig ända in i själen att jag får uppleva det fina i livet. Jag blir lätt sentimental och reflekterar mycket över livet just nu. Ibland när tålamodet tryter och man känner att man bara tjatar, gnäller och säger nej till allt får jag fruktansvärt dåligt samvete. Såklart viktigt att sätta gränser och vara konsekvent men ibland blir jag så ledsen i efterhand när jag tänker på att jag rytit till eller kanske varit lite för mycket mamma. Jag är nog inte ensam om att känna så men det hjälper att få sätta ord på sina känslor ibland.