Lilla sjuklingen!

2012-05-12 | 13:42:31 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Det blir inte mycket inspirerande inlägg just nu. Emilia har åkt på en dunderförkylning men allt man kan tänka sig, i natt har hon inte sovit många blundar och hostar som en tok hela tiden. Ringde sjukvårdsupplysningen imorse och fick en jourtid hos läkare. Så nu har det andats astmamedicin och tagits blodprov, stick i fingret reagerade hon inte ens på till min lycka, usch jag som tycker sånt är så obehagligt. Provet visade endast virusinfektion och två omgångar inhallation gjorde susen för andningen så vi hade en mycket piggare tjej med oss hem:) Hon fick massa klistermärken och leksaker för att hon varit duktig så doktorn stog rätt högt i kurs, "tack fö hjäjpen" sa hon när vi gick, haha gullunge. Vi fick Mollipect och Ventoline utskrivet också så nu hoppas vi det bara blir bättre.

 

Jag hoppas och tror det är förkylningen som orsakat bristen på sömn senaste tiden. Kan ju vara så att hon mått dåligt även innan det bröt ut ordentligt. Hoppas hoppas för jag går under av fler vakennätter... Nu sover hon middag och egentiden jag får är alldeles för dyrbar för att sova bort känner jag, så det blir fix hemma istället. Gäller dock att hålla igång så man inte säckar ihop.