Fin i håret och kvällsmys.

2011-09-20 | 19:39:19 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Jag kom hem för en stund sen och har hunnit ha kramkalas med Emilia innan jag nattade henne. Har saknat henne så mycket idag och av hennes mysiga humör att döma har hon nog saknat mig med:) Idag hämtade mormor Emilia på dagis och det gick hur bra som helst, tur man har föräldrar som ställer upp när det krisar!

Har ju glömt visa att Emilia är nyklippt och fin i håret. I helgen blev hon klippt av Amanda och det behövdes, för nu var det många månader sen sist. Jag har ju klippt håret själv på henne några gånger tidigare men nu behövdes det en ordentligt klippning av nån som kan:) Det blev bara toppning för jag gillar det långa håret och älskar att kunna fläta och göra henne fin i en frisyr. Det är ju inte det lättaste att få en tvååring att sitta still men en del mutor fick det bli så det gick helt ok till slut.

Himla spännande med alla konstiga saker man behövde använda för att bli fin i håret:)

Och skydds "capen" eller vad man ska säga drunknade hon i. Armarna försvann in titt som tätt och hade svårt att hitta ut genom hålen.

Koncentration på hög nivå, för båda.

Nu blev det ju ingen bild på det färdiga resultatet, men fint och utan slitna toppar blev det. Det är mycket lättare att borsta nu. Emilia är ju inget fan av hårborstningen i vanliga fall men nu går det helt ok.

Ikväll strejkar jag från allt var hemmafix innebär, ingen matlagning (blir Mc D), inget leksaksplock och ingen städning. Jag orkar inte och för en gångs skull tänker jag lyssna på min kropp som hellre stannar i soffan och glor på tv.