Jag längtar efter helg!

2011-09-02 | 18:15:55 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Det känns så skönt att helgen snart är här, obeskrivligt! Jobbhelg innebär ju 7 dagar i sträck och det är väl inte hela världen men kan säga att huvudet inte riktigt hänger med såhär sista jobbtimmarna. Fick dagen till ära ett kvällspass och det förkortar ju tyvärr helgen något också. Men jag är så lycklig över att ha två hela dagar tillsammans med min fina familj snart.

Emilia lämnades på dagis på förmiddagen eftersom det blir lite tokigt med att lämna henne precis innan jobbet när jag jobbar såhär (mitt i hennes sovtid) så jag hann ju hem en stund själv emellan och städade det jag hann. Resten är kvar till ikväll. Imorgon blir det lite försenad födelsedagslunch hemma hos oss, så jag har lite att styra med. Christian fick uppdraget att handla ikväll och det gick kanon ända tills dom hade kommit hem. Utanför porten brakade papperkassarna sönder och med Emilia på ena armen och massa matkassar i den andra så blev det lite av en situation kan man säga. Men snälla grannar hade kommit till undsättning och det är tur att folk vill hjälpa till :) Jag längtar så mycket efter mina hjärtan nu, och tur jag hinner pussa lite på det stora innan det är dags att sova igen.

Over and out för idag!