Fredag.

2011-05-20 | 20:04:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Äntligen fredag igen!
Är inne på min sista jobbtimme nu innan jag tar helg. Sitter här och mina tankar är spridda på en massa olika inredningsidéer. Är så trött på allt vi har just nu, men inser att allt inte kan bytas ut på en gång. Och att jag måste sansa mig och ta tag i EN sak i taget. Det blir liksom aldrig klart om man påbörjar för många projekt på en gång. Ett rum i taget får det bli och när vi känner oss nöjda får vi gå vidare. Sovrummet känns ganska prio just nu, alldeles för lite förvaring och grejer överallt. Önskar så att jag hade en tvättstuga så man kom undan med all ren tvätt och slapp ha en tråkig fullproppat torkställning framme jämt.

Christian har ju dessutom flyttat in sitt "kontor" till sovrummet och det känns sådär enligt mig. Måste även där komma på nån bra lösning för förvaring av papper, pärmar och skit som ligget utspritt just nu. Pedanten inom mig vill bara skrika ibland när det känns lönlöst att plocka med saker, för efter en halv dag ser det likadant ut igen. Jag bidrar minst lika mycket till allt stök så inget ont till övriga familjen men med rätt förvaring för saker och ting tror jag det blir betydligt bättre.

Myigt sovrum helt i min stil.

Och vem skulle tacka nej till en w-i-c?