1 maj.

2011-05-01 | 20:30:17 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Jag är så jäkla besviken på skitvädret maj hade med sig. Skitkallt och riktigt ruggit är det ute. Stackars Emilia som stog och pekade på dörren och ropade "utt" hela tiden fick faktiskt stanna inne på eftermiddagen. Hon fick ju springa av sig lite på förmiddagen åtminstone och en frusen mamma som inte alls var rätt klädd för utelek var glad att få mysa inte i värmen istället.

Vi kom hem från mamma och pappa strax innan läggdags så nu har hon sovit nån timme och jag har under tiden turbostädat hallen och köket. Alltså hur mycket skor har vi egentligen? Varje dag ligger det hur många par som helst utspridda på hallgolvet och det vet vi ju vems förtjänst det är:) Men jag slutar aldrig förvånas över hur skohyllan bara väller över... Både diskmaskin och tvättmaskin snurrar för fullt här efter en helg då vi totalt lagt hemmabestyren åt sidan, och även om det kliat i mina fingrar mest hela tiden har jag ägnat all min tid åt världens bästa lilla dotter istället:) Det är värt så mycket mer och den här lediga veckan har fått mig att inse att jag MÅSTE ta tillvara på alla stunder vi har med varandra för dom är verkligen dyrbara.

Imorgon är det tillbaka till verkligheten som gäller och jag kan nog tycka att det är skönt det också. Lite mer stress men skönt på sitt sätt att få lite annat gjort. Ikväll blir det inte mer avancerat än att äta något gott i soffan till Big Brother.