Fredagsmys!

2011-03-11 | 14:04:33 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag och Emilia har kört en lugn morgon för att sen övergå till storstädning. Vi dammsög tillsammans och när hon somnade gick jag loss på speglar och våra innerdörrar med glas. Små fingrar och händer och kladd från lilltrollet är som bortblåst och det är konstigt hur man kan må så bra av att ha det städat. När hon låg och sov kunde jag dessutom öppna alla fönster och vädra ordentligt och nu luktar det sådär fräscht i kombination med nytvättade kläder. Jag är ganska effektiv när jag väl sätter den sidan till och det är skönt efteråt. På tal om fönster skulle våra behöva tvättas, känns lite väl kallt fortfarande och jag drar mig för att det är så sjukt tråkigt.

Tror hon vaknar här snart och då ska vi gå ut på en promenad och försöka få lite blommor och annat med oss hem. Det är ju trots allt fredag och lite extra mysigt vill jag nog ha det då. Jobbar imorgon och det känns mindre kul men nu ska jag passa på att njuta forsättningen av vår lediga dag!