Kvällsupdate

2011-06-20 | 21:46:11 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Nu är vi mätta i magen, var i och för sig en bra stund sen vi åt men nu har vi i alla fall bänkat oss framför Johan Falk. Har fått höra här hemifrån att jag är lite för negativ på bloggen, tar det med en nypa salt men ska försöka dela med mig av min glada sida lite mer:) Jag är ju faktiskt glad nästan jämt, men det blir lätt att man avreagerar sig och gnäller lite här. Bättring!

Ikväll kom Linas matkasse till dörren, och himla goda grejer även denna gång. Idag lagade vi rissallad med kassler, låter kanske inte så mycket för världen men det var gott. Mätta som sagt och kladdkakan jag slängde ihop står nu i kylen för att gotta till sig och stelna lite tills imorgon. Christian kunde inte dölja sin besvikelse när han fick veta att det inte skulle bli nått med den idag. Min lilla tjockis (som för övrigt inte alls är tjock mer än till beteendet) glufsar i sig chips nu istället i brist på annat. Oj vad arg han kommer bli när han ser att jag skrivit det här.

Vi har haft en mysig eftermiddag och kväll efter dagishämtning och allt annat vad vardagsysslor innebär. Emilia bubblar som bara den nu för tiden, mer och mer ord och små sammansättningar av ord kommer hela tiden. Så himla kul att faktiskt förstå vad hon säger. Längtar efter allt tjejprat vi ska ha sen när hon blir större:) När kvällsmaten serverades sa hon: "tack-tack-tack mamma" undra vem artigheten kommer ifrån?

Nej nu ska jag fokusera på Frank Wagner:)