Godmorgon tisdag!

2011-06-14 | 07:02:40 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Emilia har somnat om efter en tidig morgon. Hon är fortfarande inte helt bra så vi får gott va hemma idag också. Siktar på att hon är sitt vanliga jag och kan lämnas imorgon. Då ska vi ju även på utvecklingssamtal på dagis, spännande!

Tänkte skriva en liten kort sammanfattning om helgen eftersom jag prioriterade annat än bloggen då. I fredags när Emilia kom från dagis såg hon riktigt klen och trött ut. Och efter en stund kände jag hur hela hennes kropp bara kokade av värme. Jag tror faktiskt aldrig hon har varit så dålig som då, hon hängde på mig som en trasa och låg i mitt knä i soffan hela kvällen och vi fläktade oss i värmen. Hon fick duscha i omgångar för att svetten bara rann. Hon sov inne hos oss efter att hon vaknat runt 4 på morgonen och det var mysigt att få ha henne nära när hon inte mådde bra. 

Hon var fortfarande hängig på lördagmorgonen, så vi bestämde att det inte var nån bra idé att ta med henne på Theos dop. Vi lyckades få till så mamma och pappa kunde passade henne så vi båda kunde gå:) Dopet var känslosamt och när Martins syster sjöng en sång så brast det för alla. En ära att få vara gudmor/fadder till lilla sötnosen dessutom. Framåt kvällen när vi hämtade Emilia dök min bror med tjej och hundarna upp, kul att få se kanonkulan med lillbebisen i också. Emilia var i sitt esse och det fanns inga spår av nån feber kvar i alla fall. Skönt!




I söndags hade jag en heldag med Kajsa. Frukost på Fräcka på förmiddagen, en sväng på stan och eftermiddag i parken med sol och värme satt helt rätt. Emilia var hemma med Christian så jag fick lite egentid vilket inte händer för ofta. Bra dag det också!

Nu ska jag kasta i mig lite frukost för magen skriker efter mat. Jag hoppas Emilia bättrar sig med hostan så vi kanske kan gå en promenad sen, men vill inte ta ut henne i onödan om hon inte mår bra.