Tisdag morgon.

2011-07-05 | 09:04:36 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Godmorgon!
Har definitivt vaknat på rätt sida även om det var alldeles för tidigt. Strax efter 6 tyckte Emilia att vi hade sovit färdigt och då var det minsann bara att kliva upp. Vi åt frukost tidigare än vanligt och magen skriker redan efter mer. Emilia fick välling framför Teletubbies och efter vår morgondusch gned hon sig i ögonen och sa "ooova", då frågade jag om hon ville sova och hon nickade och sa "mm", sötisen! Så nu ligger hon och sussar en stund så vi kan gå ut och leka när hon vaknat.

Jag dukade upp min frukost i vardagsrummet förut eftersom Emilia satt och tittade på film där. Hon sprang iväg en sväng och jag trodde hon var i sitt rum, men när det var liiite för tyst så tyckte jag det var det bäst att kolla vad hon gjorde. Då hade hon klättrat upp på en kökstol och norpat åt sig fruktskålen och satt och åt nektarin alldeles själv vid köksbordet. Haha, hjärtat blir så varmt när jag ser hur mycket hon faktiskt klarar av själv nu. Stolt som en tupp var hon dessutom när hon såg mig och pekade på nektarien och sa "äpple mamma!".

Vi har inga som helst planer idag (min favorit) så vi tar dagen som den kommer och bara slappar. Ska såklart ut och springa av oss lite energi sen men medan skruttan sover ska jag bara göra ingenting. Älskar semester...