Working mama.

2011-01-31 | 19:12:08 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Lillan är nattad och jag sitter uppkrupen i soffan, mätt och belåten efter middagen. Jag har klarat av min första dag på jobbet, och kan väl inte påstå att den var speciellt jobbig. Det blir mest repetition såhär i början och det behövs kan jag lova. Jag sov som en kratta inatt, vaknade hur många gånger som helst och fick för mig att larmet på mobilen rigt men att jag förovit mig... Så den lilla sömn jag fick var väldigt orolig och det börjar kännas nu.

Även om jag helst av allt bara ville springa hem och pussa på min lilla skatt när jag slutat, gick jag till gymmet och görde ett ordentligt konditionspass. Lika bra att få det gjort, eftersom jag vet att jag inte hade kommit iväg om jag gått hem först. Jag fick ändå ett glatt välkomnande med en liten lycklig tjej som kom springande in i min famn när jag klev innanför dörren, åh vad jag blev glad:) Att hon dessutom gått omkring och letat efter mig och ropat "mamma" gör mig extra glad. Hon har inte sagt mamma på säkert ett halvår, bara pappa som har gällt i det avseendet, världens bästa tjej.

Ikväll blir det lugnt och skönt framför tvn och jag ska förmodligen inte vara vaken alltför länge eftersom jag börjar tidigt imorgon igen. Kommer nog sova riktigt gott inatt!