Utanför mig själv...

2011-01-12 | 21:04:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
God kväll!

Jag hamnade i nått matlagningprogramsträsk här ikväll, Masterchef och nu Svenska mästerkocken eller vad det heter. Tycker det är skitkul och kan ju bara drömma om att laga sån mat själv. Jag vill gärna tro att jag kan laga mat, eller det är klart jag kan men skulle kanske tänka lite utanför lådan nån gång och inte bara köra på säkra kort? Har inte mycket fantasi utan prioriteringen ligger i gott men snabblagat!

Vi tog en tidig kväll här, Emilia vaknade ofrivilligt ur sin middagsnap, alldeles för tidigt kan tilläggas, och var supertrött och gnällig hela eftermiddagen och kvällen. Hon bara längtade efter sängen och jag var inte sen med att hålla med om att det nog var en bra idé!

Jag är inte riktigt mig själv just nu, tänker så mycket på det nya liv som väntar oss inom ett par veckor. Emilia till dagis och jag som ska börja jobba efter 1,5 år. Det är lång tid att vara borta och även om jag kan sakna det sociala och vännerna på jobbet så känns det som jag hör hemma här, tillsammans med Emilia. Våra rutiner blir till helt andra och det är mycket som ska klaffa för en fungerande vardag. Jag trivs så bra med mammalivet och jag känner mig vilsen utan henne i min närhet... Antar att det ger sig när vi kommit in det nya men just nu känns det skit och pannkaka.

Ne, nu fortsätter jag på samma spår.... Halv åtta hos mig!