Sammanfattning av 2010, del 2.

2011-01-10 | 23:16:39 | Kategori: Familjen | 0 kommentarer
Nu har jag fått arslet ur vagnen så här kommer frotsättningen för dom som är intresserade:).

Juli var riktigt varm och Emilia trivdes bäst i plurret. Hos sin mormor och morfar kunde hon bada precis hur mycket hon ville och busade för fullt i den lilla bassängen. När vi inte var där var vi i Lindö och badade stor pool eller som på bilden nedan lekte med Adams gamla leksaker:). Min farmor och farfar fick sig efterlängtade besök av oss, tyvärr ses vi inte så ofta men Emilia trivdes i sin gammelfarmors skönsjungande famn. Alice-Brallis fyllde 1 år så kalas hann vi också med:). 

Värmen fortsatte i augusti, i alla fall vad jag kan minnas. En hel del pusskalas och grillad mat hos mamma och pappa blev det för vår del. Vi hängde mycket i lekparken på dagarna och min ängla-mormor fick sig ett och annat besök på kyrkogården där vi lämnade fina blommor. Jag hann med att fylla 23 innan månaden var slut!

Den bästa och förmodligen mest händelserika månaden var nog september. Familjen Seaton/Kalvér blev tre när Theodor kom. Emilia fyllde ett år, jag kunde knappt förstå att det var ett helt år sedan hon kom till oss och gjorde oss till världens lyckligaste! Utelekarna innebar mer kläder och hösten kröp sig minsann på snabbare än kvickt... Att inte förglömma tog Emilia strax innan sin ettårsdag sina första steg, mammas och pappas stora tjej!

Halva oktober spenderade vi långt från regn och rusk i turkvärmen. Vidare mycket avkoppling blev det inte att åka med småbarn på semester men underbart ändå:). Vi varvade strandbad, balkonghäng, massa mat med lek och Emilia trivdes bokstavligt talat som fisken i vattnet.

Emilia facinerades av första snön som kom i november. Första lussebullsbaket gjordes lagom till första advent och jag kände faktiskt redan då att julen var på gång. Svärmor firade födelsedag och Emilia och Adam lekte stundvis riktigt bra, tills hon blev lite för jobbig som han uttryckte det:)

Min söta lilla tomtenissa! Efter mycket stress var äntligen decembers höjdpunkt här! Julaftonen spenderade vi hemma med närmsta släkten, mycket mysigt. De flesta decemberfrukostarna bestog av tomtegröt och det gjorde bara julstämningen ännu mer komplett.

Nyårsafton 2010 firades av med en lugn tillställning. Fyverkerier, god mat och gott att dricka räckte gott och väl och Emilia sov sig skönt igenom hela firandet. Vi ser fram emot en god fortsättning på året!