Lunchtime!

2011-12-10 | 13:25:51 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

"Meja pippipanna" är vad som hörs här just nu. Sitter vi lunchbordet och strax ska Emilia sova. Pyttipanna är en riktig favorit (inte för att hon ogillar nått annat direkt) men efter pasta och korv så är det nog det bästa.

Annars har det mest varit prat om att hälsa på Gilbert igen. Emilia älskar den lilla lurviga saken och vill nog gärna ha honom här hemma. Tyvärr reagerade hon med allergi på honom också så några djur blir det inte för vår del.

Vi kom hem från affären för en stund sen och den vanligtvis väldigt duktiga lilla tjejen förvandlades till ett riktigt monster när vi skulle hem. Inte åka vagn, och när jag väl fått ur henne och fått i alla matkassar då skulle hon minsann åka, och när jag kämpat ner henne i vagnen blev det gallskrik och ett hejdundrande liv för då skulle hon gå själv. Tur jag har rätt bra tålamod men jag var nära bristningsgränsen när hon vägrade gå och skulle sitta på marken om jag inte bar henne hela vägen hem! Men vi dealade och hon gick när hon fick bära kiwisarna hem:)

Nu ska jag fortsätta mitt pyssel medan Emilia ska sova.