Känslans som försvann.

2011-12-20 | 10:50:52 | Kategori: Högtider | 0 kommentarer

Godmorgon tisdag!

 

Här fortsätter sjukstugan, fortfarande feber och en himla massa snor. Jag känner mig inte helt kry jag heller men det är ju som vanligt bara att bita ihop och köra på. Emilia nöjer sig för tillfället med stilla aktiviteter som att titta på film, rita och läsa bok, så det är jag glad för. Vi tar det just nu väldigt lugnt framför Lotta på Bråkmakargatan. Emilia härmar repliker och vi skrattar åt Lottas tokigheter tillsammans.

 

Alltså jag undrar om det är nån som fattar att det är julafton på lördag. Inte jag! Eller det fattar jag ju såklart men känslan i kroppen som brukar vara så stark den här tiden på året är som bortblåst. Mycket beror förstås på snöbristen och det gör väldigt mycket för mysighetskänslan tycker jag. Verkar ju inte som det ska komma snö heller tills dess, för de där små vita kornen som ligger som blask på asfalt och tak just nu räknas INTE. Vi blir inte lika många heller som firar just på julafton och det är annorlunda mot tidigare år, så känslan är helt och hållet en annan. Kan dock vara lite skönt att slippa hålla på med förberedelserna i en evighet och även om vi ska vara här så hjälps vi åt med maten tack och lov.

 

Kanske att de här ger lite inspiration!