Irrationell rädsla...

2011-12-21 | 08:56:24 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Hade skrivit ett långt inlägg här precis men nått fel i blogg-appen raderade allt!

Jag har i vilket fall konstaterat att jag måste gå till tandläkaren. Har en visdomstand som gör sig till känna oftare och oftare. Hade ju en ordentlig inflammation i somras och fick pencillin eftersom den var tvungen att behandlas innan den togs bort. När symptomen försvann efter kuren tog jag aldrig tag i att boka operation. Min tandläkarskräck satte käppar i hjulet kan man säga och jag fegade ur, tänkte dumt nog att det skulle ge sig av sig självt.

Nu är det i alla fall dags. Imorgon bitti är det jag som går till tandläkaren för undersökning av tandhelvetet. Beroende på om det är inflammerat och hur den växer får vi se om den tas bort på direkten eller om jag måste till sjukhuset. Jag är delad i det för det skulle vara skönt (?!) att ta bort den nu direkt, men samtidigt kommer jag ju förmodligen ha ont över jul. Men det är nog bäst ändå att de tar den direkt för annars kommer jag ha panik hela ledigheten över att jag måste tillbaka.

Känns som att hjärtat håller på att banka sig ur kroppen på mig just nu och jag har fruktansvärd skräck för allt vad tandläkare/läkare heter. Att skräcken är irrationell så det skriker om det är tyvärr ingen tröst just nu, jag är ändå rädd. Så det blir ingen lätt match. Hoppas farbror doktorn har nått lugnande att ge mig och att jag slipper mer problem sen.