Bra dag!

2010-10-27 | 19:14:59 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Den här dagen blev ganska bra trots att jag kände mig hängig och trött imorse. Jag fick superkrafter när Emilia sov förmiddag, så under de två timmarna hon sov hann jag dammsuga, damma, sortera, vika och ordna alla Christians kläder (han är väldigt slarvig i sina garderober), tvätta massor, koppla in DVD-spelare till sovrumstvn, göra mig iordning och förbereda för att gå ut en sväng. Efter lunch tog vi en promenad för att hämta ut en del paket som låg och väntade på posten och på vägen hem gick vi förbi moster Lina och nya hunden Gilbert. Emilia har nog inte riktigt bestämt sig för vad hon tycker om honom, det är nån skräckblandad förtjusning just nu och hon klänger sig gärna fast om halsen när han kommer för nära. Sen tycker vill hon gärna gå efter honom och känna på mjuka pälsen sålänge jag är nära:).

Jag överdoserar c-vitamin för tillfället. Köpte en jumbopåse med satsumas/klementiner/mandariner (vet inte vad dom heter), men dom är sådär sura och goda nu och det älskar jag. Emilia är överförtjust hon också och skulle nog helst vilja äta hur många som helst, jag är lite försiktig med tanke på hennes allergi så för mycket kan nog bli till prickar, så vi håller oss på den säkra sidan och smakar några bitar åt gången.

Jag hamnade i soffan efter nattningen och sitter där fortfarande, det tycker jag minsann att jag förtjänar med tanke på att jag hunnit laga middag också sen hon somnade. Så nu ska jag blädra lite i en inredningsbok och hoppas att Christian kommer hem med nya Beck-filmen snart! (Har även beställt rosa och svarta ferraribilar, jam-jam!)