Vinteronsdag.

2010-11-10 | 15:56:02 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
(Skrev för flera timmar sen men publicerade visst aldrig)

Verkligen alltså! Jag vaknade upp imorse till ett vitt snötäcke utanför fönstret, och jag kan tycka att det är mysigt och fint sålänge det inte är blask. Eftersom graderna inte riktigt krypit ner till lagom så var det precis vad vi fick gå i för att komma till badet, och det är inte det lättaste att dra vagnen heller längs trottoarerna när den bara glider fram och tillbaka. Vi tog oss i alla fall fram, även om vi blev ett par minuter sena. På vägen hem stannade vi och tittade på en gullig ekorre som lekte i snön och innan vi gick hem och sov middag.

Nu har vi precis klarat av lunch och under tiden som lillskruttan sov fick jag lite gjort i form av betala räkningar, tvätt och annat skoj... Jag skulle behöva gå ut och fixa ett par saker, bland annat posta brev, men vet inte om jag tycker det är värt att bylsa på oss båda alla kläder och kämpa fram i blasket bara för att göra det så jag väntar nog tills Christian kommer hem. Är som vanligt baksugen men kan inte komma på något som inte tar alltför lång tid och som jag dessutom har alla ingredienser till.