Bonde söker fru.

2010-11-10 | 20:53:52 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det är ett måste, även om jag nästan mår illa av att se det, haha! Det är charmigt på sitt sätt helt enkelt och ett bra sätt att avsluta en lite lätt stressig dag:).

När Emilia hade vaknat på eftermiddagen satte vi igång med både matlagning och bullbak, lilla hjärtat tittar på mig och tar efter mina bestyr i köket. Hon fick tag i disktrasan som låg på diskbänken och började direkt torka på golvet, diskhandduken gick hon fram och tillbaka till och torkade av sina pusselbitar, mammahjärtat smälter när jag ser hur mycket hon snappar upp helt omedvetet. Jag lät henne styra lite i sitt rum medan jag donade och efter en stund blev det knäpptyst och jag gick in för att titta vad för bus som var på gång (det är alltid nått i görningen när det blir lite för tyst) och jag ser ingen Emilia! Många tankar hann fara genom mitt huvud och hjärtat rusare innan jag fick syn på att hon krypit in mellan byrån och väggen och satt sig. Lilla skitungen! Hon la av sitt bästa skratt och jag kunde inte annat än hänga på...

Stunden innan nattning är inte alltför kul när man envisas med att bara sova en nap om dagen, det är för lite! Men vi härdade ut och hon somnade gott strax efter klockan 18. Jag kunde pusta ut och sitter som sagt fortfarande och loppar mig framför tv. Ska sova tidigt ikväll är tanken, får se hur det går.