Lördag.

2010-05-29 | 13:42:45 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Tar en paus i allt stök här. Emilia har somnat efter en gnällig morgon och förmiddag, men hon mår inte helt bra och hhar varit supertrött. Hon är fortfarande snorig, dock verkar hon inte täppt så det är skönt.

Det här med gråt och skrik är nått nytt för mig, i alla fall i den här utsträckningen jag fått uppleva de senaste dagarna. Jag blir helt slut och frustrationen över att inte kunna göra något är riktig jobbig, för hon är verkligen otröstlig stundvis. Men jag tog mod till mig och la henne i sängen trots skrik och mycket riktigt somnade hon ju efter en stund. Men mammahjärtat vill inte riktigt vara med på det, det känns hemskt att behöva göra så.

Hon har fått alvedon både inatt och nu innan hon somnade, och det känns som att det hjälper för båda gångerna har hon somnat kort efteråt. Det är ju svårt att veta om dom små livet har ont eller vad dom vill, men efter BVC-råd är det ingen fara att ge dom smärtstillande om man misstänker att dom har ont eller feber.

Nu till något mycket roligare! Kusin Sanna har fått sin efterlängtade lilla dotter nu, en liten Lisa blev det:). Det är mycket bebisar på gång överallt, så himla mysigt.

Jag måste fortsätta med uppackningen medan lilla prinsessan sover. Christian är för övrigt och köper diskmaskin och vem kunde vara lyckligare för det än jag?