Tisdag!

2010-03-23 | 21:17:54 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Finns spädbarnstrotsålder? I så fall är Emilia i den just nu. Hon är inne i nån period där inte mycket annat än famnen passar och går man ur hennes sikte brakar det lös. Men på tal om trotset så är det bara bus när det är matdags. Skeden ska gärna slitas tag i och ännu hellre kastas på golvet. Så städa efter varje måltid är numera mitt tidsfördriv. Hon ska hålla i allt själv, helst ska hon äta själv också både med sked och nappflaska. Behöver kanske inte berätta hur det går... Hon är ju så jäkla charmig samtidigt som hon är så arg stundvis. Jag älskar det lilla trollet och skrattar för det mesta åt hennes hyss, men ibland blir man såklart lite trött på moment-22-syndromet, det tar aldrig slut!

I förmiddags tog vi en sväng till Maxi och jag hittade byxor, äntligen. Två par jeans blev det och det var absolut nödvändigt. Har inte köpt jeans sen innan jag blev gravid... Men nu ska jag fortsätta titta på Desperate Housewives. Jag är trött så kommer nog somna sen, men ser fram emot morgondagen. Då drar vi på babysim igen och sen hoppas jag att jag kommer iväg till gymmet.