Godmorgon Söndag!

2010-03-07 | 09:11:29 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Sista dagen på veckan är här och imorgon rullar vardagen igång igen. Men jag ska njuta av att ha båda mina fisar hemma en dag till.

Vaknade till ett icke så soligt väder idag, jag som hade tänkt mig en repris på gårdagen. Men solen kanske kommer? Jag fick såna vårkänslor när solen värmde och solglasögonen åkte fram när vi var ute och gick, underbart! Och gissa om det var en befrielse att komma ut efter några dagars förkylning. Och promenad vet jag inte när vi var ute på senast! Hoppas för guds skull att vintern sjunger på sista versen nu...

Jag ligger fortfarande i sängen, har dock varit vaken ett tag. Emilia ville ha mat runt två inatt, sen vaknade jag av hennes bludder igen runt sju och då var det hungrigt igen, men jag tyckte det var LITE tidigt att gå upp och hon höll visst med och somnade om mätt i magen.

Det blev en liten runda på stan igår och där hittade jag ett nagellack som fick följa med hem. Har haft färgen på hjärnan länge nu och blev glad när jag hittade precis vad jag hade tänkt mig. Blev en liten titt på alla fina barnkläder som börjar ramla in för våren också, men jag var duktig och gick därifrån utan nån shopping. Emilia är absolut inte i behov av några kläder just nu, men som mamma till en liten tjej är det svårt att motstå alla fina tunikor och klänningar till vår/sommar. Jag ska nog ta mig en runda idag också för jag kom på att mitt shampoo nästan är slut.

Och på tal om det, så ska jag återigen investera i "riktigt" shampoo. Har använt sånt vanligt från Lóreal som man kan köpa i dagligvaruhandeln, men mitt hår vill inte riktigt vara med av det, så nu ska jag kasta ut många hundra lappar på sånt som är bra för håret i stället, men det är det värt. Det är STOR skillnad på shampoo och shampoo.

Nu har jag en liten tokig unge som har vaknat. Ser en stor brun kallufs som sticker upp därborta... Hon har roterat i sängen och ligger med huvudet i fotändan och benen spretar åt alla håll och kanter. Gärna ska fötterna trassla sig in mellan spjälorna också och spjälskyddet ska dras bort. Hon är en bestämd liten madam och hon är så jäkla busig! Jag tror vi kommer få fullt upp så fort hon börjar krypa och kan ta sig dit hon vill själv. Det är redan livsfarligt att ha henne med vid matbordet för är man lite okoncentrerad för en sekund så han man snart allt på golvet.

Dags att fånga dagen!