Okunnig personal stör...

2010-06-08 | 20:43:05 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Emilia har ju komjölksprotein-allergi, och därför gjorde vi ett besök på apoteket idag. Jag hade nämligen läst att dom säljer mjölkri välling och gröt och eftersom det för det mesta är svårt att få tag på i dagligvaruhandeln gjorde jag ett försök där. Och försök var det ända det blev, för ursäkta men kvinnan hade inte alla hästar hemma om man säger så. Hon hade ingen aning om vad jag pratade om när jag frågade, och efter mycket om och men fick hon äntligen tag på mjölkfri ersättning (helt fel)... När jag försökte förklara att det var modersmjölksersättning hon stog och höll i sa hon att dom inte kunde nånting om sånt och att jag minsann borde ha något lite mer konkret att komma med. Men herregud hur tydlig kan man vara? Gröt/välling... svårt att förstå tydligen.

Var bara tvungen att klaga lite, för om jag hade jobbat där hade jag försökt skaffa min lite mer kött på benen istället för att bara stå och glo på mig som ett frågetecken, helt nollad.