Lokalsinne?

2010-01-14 | 16:11:59 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Jag mötte upp Kajsa för en promenad så det blev en lång tur bland villorna i Oxelbergen. Sen vek hon av för att gå hem till sig och jag knallade på för att komma hem. Efter en stund tyckte jag att platsen jag befann mig på verkade väldigt bekant... då gick det upp för mig att jag gått i cirklar. Hmm... mitt lokalsinne är inte mycket att skryta med, men att det var så här jävla dåligt trodde jag inte. Jag konstaterade med andra ord att jag var lite halvt vilse... mitt i stan dessutom!!!
Det återstog inte mycket annat än att ringa och beklaga mig till Christian. Jag vet inte vad jag ville att han skulle göra, men hade väl en liten önskan om att han skulle veta exakt var jag var och lotsa mig hem. Men jag försökte läsa på husen för att ta reda på vilka gator jag stog mellan, men det sa inte honom speciellt mycket. Jag fortsatte gå åt det hållet som kändes mest rätt och snart såg jag Video-West så då ringde jag igen och fick vägledning... och till slut kom jag som tur var hem. Men helt slut var jag i både armar och ben efter att ha gått och dragit vagnen i all snömodd.
Fasen vad jag känner mig dum, men jag vet inte vaför jag är så dålig på att hitta. Jag har alltid haft det problemet men tycker jag borde lära mig...