Juldagen.

2010-12-25 | 19:23:03 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Emilia är precis nattad men ligger och småpratar i sitt rum medan jag sitter här. Vi startade sent idag vill jag lova, Emilia vaknade inatt och grät hysteriskt, mitt mammahjärta gör så ont då även om jag vet att det kanske inte är så farligt. Lite påfyllning av välling i magen och blöjbyte så somnar hon gott igen!

Dagen startade inte förrän halv elva när lilla älsklingen gjorde klart för oss att det var dags att gå upp. Sen frukost och lite fix efter gårdagen. Mamma, pappa och bror tittade förbi på lunch och busade med Emilia. När Emilia somnat middag slog vi på en filmen vi börjat se igår, sen somnade även vi gott i soffan. Vaknade av att Emilia fortfarande sov så efter ca tre timmars nap tyckte jag det var dags att vakna.

Vi är sega idag hela bunten tror jag, jag är fortfarande trött och känner jag min själv kommer det inte bli alltför sent ikväll. Vi blir hemma hela familjen trots årets största utgångsdag, och myser med god mat och varandra istället.

Jag har fått så fina julklappar att jag inte riktigt känner att jag förtjänar dom:). En Iphone 4 fick jag lite spontant sådär förra helgen för att Christian inte kunde hålla sig längre, och igår fick jag även presentkort på en spadag som ska tillbringas med mina fina tjejer. Våra killar är ju bara bäst! Emilia har också fått så det räcker och blir över, har jag väldigt mycket tid över en dag snart så ska jag försöka dokumentera dom och visa. Jag kan säga att hon är minst sagt glad i sitt instrumentset som hon fick igår morse, det spelas, trummas och donas med det hela tiden och även om jag ibland vill kasta ut skiten (förlåt Grimma) så är det en fröjd att se hur kul hon tycker det är. En undran är bara hur man tänkte när man plockade ner cymbaler i ett set för småbarn? Haha!