Julafton 2010.

2010-12-25 | 19:09:09 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
Vi bestämde oss ju ganska tidigt för att fira jul hemma i år och bjöd istället hit nära och kära. Mycket trevligt måste jag säga, även om det var mycket fix innan, under och efter det hela. Men vad gör det när man får fira årets mysigaste dag med dom man tycker om?

Bilderna togs innan alla gäster hunnit komma och kameran glömdes bort framåt småtimmarna, så tyvärr dokumenterades långt ifrån allt. Vi hann med ett livligt julklappsspel bland annat och jag är näjd med min vinst:)
Sista gästerna gick framåt tolvtiden tror jag så så sent blev det inte, men vi stannade uppe med film och det slutade med att vi sov som grisar i soffan. Varför tar det emot så fruktansvärt att gå upp när man somnat där? Det är ju så himla skönt, och så vet man att man måste upp och borsta tänder och hålla på innan man frå krypa ner i en skön säng... Aja, summa sumarum: riktigt bra julafton!

Emilia åt utvalda sorter på julbordet och är nöjd så länge hon han nått att tugga på och får vara med där det händer:)

Maten tystar mun, eller?

Tyvärr hann det inte bli nån bild innan jag börjat gegga runt på tallriken:) Men trots att alla åt som tokar var det hur mycket mat som helst kvar, varför blir det så?




En bråkdel av alla klappar hade hunnit hamna under granen här, men jag kom på imorse att vi glömt en hel påse med paket till Emilia i klädkammaren. Kul med jul flera dagar:)

Vissa tröttnade visst efter en stund, men förstår att vuxna som pratar i mun på varandra kan bli lite mycket...

Finaste Gilbert älskar snö och fick busa av sig på balkongen emellanåt.