Jag är så rastlös!

2010-12-02 | 15:15:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer

Kylan gör mig irriterad, själv har jag väl inga större problem med att det är kallt för det finns kläder, men Emilias lilla ansikte är så svårt att skydda och det är fööör kallt ute just nu. Jag längtar efter långa promenader, men dom små kinderna blir alldeles torra och rödflamiga när vi varit ute så jag försöker undvika det, samtidigt som hon är lite snoorig och det blir ju inte bättre av vädret. Vi har lyckats ta oss ut för den dagliga turen till affären i alla fall, det ekade tomt på blöjor så vi var så illa tvungna. Väl ute kände jag att jag mycket väl kunde gått en längre promenad med förnuftet sa ifrån.

Emilia har ganska så nyss vaknat efter sin nap och mamma som var här med nybakat bröd hann träffa lilltrollet en kortis. Nu äts det smörgås här brevid så jag vet vad jag gör ikväll när hon sover, det smular så förbaskat men Emilia älskar det så det är bara att städa och vara glad.

Som sagt, vad gör man när det är för kallt för att vara ute, men både stora och små ben behöver rastas? Vi har sprungit omkring som galningar här och jagat varandra på förmiddagen men nu börjar det bli uttjatat och Emilia har tröttnat på mig lite smått...