Lyckliga Lördag.

2009-09-26 | 17:02:02 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
Åh, ytterligare en underbar dag. Är så lycklig som har den här fina familjen, kunde inte önska mig mer!

Christian är på promenad med Emilia och tanken var att jag skulle försöka sova lite. Men blir alltid så att man passar på att göra sånt man normalt inte hinner...

Natten har varit lite jobbig, hon har inte gråtit speciellt mycket men har varit hungrig hela tiden och tar man då inte upp henne ligger hon där och smackar och gnäller tills hon får mat. Christian jobbade till ett, märkte inte ens när han kom, antar att jag var inne i djupsömnen då, men han kom och la sig runt tre och då var det matdags för Emilia och sen var det inte mycket mer sömn för mig. Fick små korta stunder av vila på morgonen med Lilltjejen mellan oss i sängen, så himla mysigt, hon trivs verkligen där. Ska dock inte bli någon vana, vill helst att hon sover i sin egen säng, i alla fall på natten, annars är det nog lätt att man fortsätter låta henne sova här och att hon inte vill vara i sin egen säng sen.

Pratade med mamma i Turkiet förut förresten, runt 30 grader och hur härligt som helst i vattnet. Dom skulle lägga sig på stranden några timmar då... fasen vad avis jag blir! Skulle inte sitta fel med lite sol på den här kroppen nu, har inte solat på månader och känner mig likblek och ful.

Känner i alla fall att vikten är på väg neråt, sååå skönt, vill inget hellre än återgå till normalvikt. Har tappat runt 10 kg nu så bara en sådär 15 kvar, haha. Men dom ska bort inom några veckor, trivs inte när kroppen inte är i form. Vill bara läka ordentligt först och känna att jag är något piggare i skallen innan jag går några längre sträckor. Köpte järntabletter häromdagen och måste nog börja med dom nu, blir alldeles utpumpad på energi av amningen. Och aptiten är inte alls densamma som under graviditeten, det liksom bara slog om direkt efter förlossningen, till och med Christian reagerar på det. Inte så att jag mår dåligt, men har inte samma sug längre.

Ska nog krypa upp i soffan och kolla på Ensam mamma söker, somnar nog, men ska göra ett försök.