Vaccination eller inte?

2009-11-02 | 21:18:34 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Nu blev det inlägg på löpande band, men ibland har man mycket på sitt lilla hjärta helt enkelt!

Diskussionerna kring svininfluensan har väl knappast undgått någon. Nu är frågan bara, vaccinera sig eller ej? Jag kan inte säga att det är givet att jag ska vaccinera mig, den största anledningen till att jag skulle göra det, om jag nu bestämmer mig för det, vore för att minska smittorisken för Emilia. Hon är ju alldeles för liten för att få vaccinet, men är vi runt omkring henne vaccinerade så är det ju riskerna mindre för smitta.

Det råder ju rejält delade meningar om biefftekterna av vaccinet, en del menar på att riskerna med att man insjuknar av själva vaccinet är så stora att man inte bör vaccinera sig, medan andra ser det som en självklarhet att vi ska göra det. Jag kan väl tycka att allt är aningen förstorat av media. Det har blivit sån hysteri, precis som med allt annat som är nytt. Men varför har det aldrig varit sånna diskussioner tidigare när vaccinet är precis samma vaccin som har givits för influensa tidigare vid den "årliga influensan"? Skillnaden är ju att just detta virus verkar vara aggressivare, och därmed kan orsaka större skada. Jag fattar ingenting, men det lutar nog åt att jag kommer vaccinera mig, och hoppas att Christian också gör det i så fall, annars känns det lite meningslöst. Men inga beslut tagna, ska läsa på lite mer om det innan.

Hoppas av hela mitt hjärta att vi slipper bli sjuka!