MVC och dopfilm.

2009-12-01 | 22:12:32 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Idag var vi ju som sagt på efterkontroll på mödravården, allt gick galant även om jag var hypernervös innan. Barnmorskan fixade och donade lite och allt var tydligen bra. Kändes vemodigt att gå därifrån och veta att vi troligtvis inte kommer att gå dit på väldigt länge, blir väl när det är dags för ny spiral. Emilia-Bus och Christian var såklart också med och trollhåret blev, som alltid på nya ställen, ett samtalsämne. Vi gick igenom förlossningen lite kort också och om hur det gått nu efteråt med allt. Jag har känt mig så trygg genom hela den här grejen med graviditeten, förlossningen och det liv vi nu lever med en ny familjemedlem. Vi har haft bra kommunikation redan från start med alla inblandade och jag har inte varit minsta nervös för något egentligen. Vi har fått bra vägledning hela vägen och jag kommer bära med mig hela den här processen som något underbart, utan undantag. Inte ens förlossningen skrämde mig tack vare den underbara barnmorska vi fick på mödravården.

Ikväll åkte vi till mamma och pappa och tittade på filmen från dopet, det var kul att se, även om man hatar att se sig själv och höra sin egen röst på film. Anita var ju underbar, beundrar henne verkligen. Blev känslomässig till och med nu till filmen när jag hörde henne prata så fint till Emilia.

Emilia blev lite gnällig nu på kvällen. Vet inte om det kan ha att göra med att vi har fart och flängt massor dom senaste dagarna. Kan så små barn uppfatta vad som är hemma och inte? Det känns som att hon har haft lite svårt att komma till ro. Har i alla fall bestämmt att resten av veckan blir lugn och vi ska bara vara hemma och mysa. Ska dock försöka komma ut på en promenad varje dag, det kan ju inte skada.

Nybadade lilla grodan imorse.