Måndag morgon.

2009-12-21 | 08:55:42 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Måndag igen! Vi har sovit gott, Emilia har ätit en gång under natten, runt kl tre, men sen har det varit lugnt. Nu skulle jag helst av allt vilja lägga huvudet på kudden och somna om igen, men då blir dagen förstörd så nu är det bara att försöka piggna till och gå upp. Ligger fortfarande i sängen och Emilia ligger i sin säng och pratar för fullt med djur.

Kvällen igår var inte den bästa, lilla skrutt var ledsen och det eskalerade så småningom till hysteri. Hon visste nog tillslut inte vad det var hon skrek för men ont i mitt mammahjärta gjorde det ändå. Känns så hemskt att inte kunna hjälpa sitt barn i alla lägen... Men det är som det brukar bli efter en dag borta. Hon har en tendens att bli gnällig när vi har varit nånstans där det är mycket folk, och hysteriskt runt omkring henne. Tyvärr! Men det slår aldrig fel. Därför är jag lite orolig för alla julfiranden... Vi försöker ju ha henne med oss hos vänner och bekanta för att hon ska bli van vid andra människor och det fungerar jättebra så länge vi väl är där, men det är hemma när lugnet lagt sig som hon inte riktigt är med i matchen.

Idag ska jag i alla fall fixa det sista när det gäller julklappar, men drar mig lite för att gå på stan med allt annat folk. Det är så jobbigt när gamla människor, eller folk med barnvagnar prompt ska trängas och stoppa upp flödet. Varför inte göra ärendena när alla andra jobbar? Om jag vet att det är proppat med folk på stan så undviker väl jag att ta med mig Emilia. Och gamla människor är för det mesta urgulliga, men inte på stan:).

Nu har jag gnällt lite idag också, himla massa gnäll på mig märker jag. Men jag är inte så bitter som det kanske låter, jag är världens lyckligaste mamma och sambo!