Julstress.

2009-12-22 | 17:02:35 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Vi är hemma efter att ha bråkat med alla andra shoppinggalningar på Maxi. Emilia och jag har placerat oss i sängen och Christian är iväg och instruerar Kajsa som ska jobba på Bacchus. Tanken var att jag under tiden skulle gå till Hemköp och handla lite gott till kvällen, men frågan är om jag orkar släpa ut vagnen och gå och trängas i affären. Hmm, jag ska fungera lite...

Kom att tänka på en rolig sak Christian berättade när vi gått och lagt oss igår. Alla som känner honom förstår... Men han berättade att han hade sprungit in på konsum i saluhallen för att köpa med sig nått att äta hos Grimma. Men väl där hade han spprungit på en tomte som bjöd in till julbord. Så Christian hade satt sig helt ensam, vid ett eget bord och käkat julbord, tillsammans med alla andra som var där som par eller familjer. Haha, men vad gör man inte för mat säg?

Jag har gått och dragit på mig en liten förkylning, jag hoppas inte det blir värre. Svider lite smått i halsen och jag är täppt i näsan. Men ska fösöka kurera mig så gott det går för imorgon börjar julfirandet för oss, och sen rullar det på i dagarna tre:). Så jag har verkligen inte tid eller lust att vara sjuk. Men jag hoppas på det bästa.

Emilia har börjat gilla att ligga på mage (gilla kanske är ett stark ord, men hon misstrivs inte lika mycket som tidigare i alla fall) så vi kör på med nack och ryggträning en stund varje dag. Hon är så söt när hon ligger där och kravlar, och hon försöker verkligen ta sig fram. Hon drar tag i underlaget och när inte det fungerar så drar hon upp knäna precis som att hon fattar att hon kan ta sats med dom, duktiga lilla tjejen!





Det blev lite blandad info, men nu ska jag dra oss iväg till affären så slipper Christian fixa med allt. Och så får ju jag välja vad som ska få följa med hem:).