Flaskträning och besök på stan.

2009-12-08 | 15:29:00 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Efter ett besök på stan och lite mat i magen har jag slagit mig ner i sängen hos Emilia. Hon ligger här och gör massa ljud och är bäst som vanligt. Jag är så himla trött och har varit i flera dagar, känns som jag inte sovit ordentligt. Det är konstigt med tanke på att jag sover mer sen Emilia föddes än jag gjorde under graviditeten när man fick gå upp på toan 5-6 gånger per natt. Så jag tänkte med andra ord vila lite nu.

På stan blev det inte mycket gjort, det har en tendens att glömmas saker när Christian är med, han tycker att allt ska göras så snabbt och jag blir jättestressad. Men köpte några julklappar i alla fall.

Vi har gjort ett försök att ge Emilia ersättning i flaska, men det var ingen hit. hon tyckte det var jättekonstigt och visste inte alls hur hon skulle suga på nappen. Det smakade nog lite lustigt mot vad hon är van vid också, men vi tar lite i taget så får vi se hur det går. Jag vill ju kunna vara borta från henne en stund om det skulle behövas och det kan vara bra att Christian ger henne mat också då jag antar att det ger en trygghet för henne och att det skapar närhet på ett annat sätt. Nappen är det ju inga problem med, så jag antar att hon nog lär sig flaskan också så småningom.

Nu ska jag vila ögonen lite och hoppas att Emilia vill detsamma.