Fredagsmys.

2009-12-05 | 00:31:24 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer

Fredag och snart helg.

Idag började Christian och jag dagen med en promenad och sen hamnade vi på Texas Longhorn. Därefter gick vi hem och myste lite till en film, närmare bestämt Flickan som lekte med elden, har ju läst boken men den var spännande ändå, hade glömt det mesta. Sen var vi trötta och då la vi oss hela familjen och vilade, och vaknade 1,5 timme senare lite piggare. Då fixade jag mig och Emilia så gick vi och träffade Sofia. Fick inte det jag tänkt uträttat, men vi gick hem och kollade på Idol och käkade pizza istället, så det blev en helkväll här.

Förresten, är det inte helt sjukt att Tove åkte ur Idol? Fattar inte vad Calle gör kvar...

Jag har gjort nått jag aldrig gjort förut, ammat offentligt! Emilia fick ett utbrott när vi var och fikade förut så jag hade inte mycket till val, utan det var bara att försöka fixa det lite snyggt. Har inget emot offentlig amning, men det känns inte helt bekvämt... Nöden har dock ingen lag och huvudsaken är att hon mår bra. 

Emilia ligger och snusar i sin säng, och sover gott förhoppningsvis hela natten. Nybadad och gosig är hon och jag kan inte låta bli att gå in och titta på henne och känna hennes lukt. Hon blir för övrigt 11 hela veckor idag vår lilla skrutt. Hon känns så stor nu och jag tycker hon har fått sån personlighet på sistone, hon kan verkligen charma om hon sätter den sidan till. Mer och mer skratt blir det och nya ljud varje dag. Nu börjar det blir riktiga glädjetjut och hon blir så förvånad över sin egen röst ibland:).

Jag har precis uppgraderat mitt Spotify så jag kan ha det även i mobilen, hur smidigt som helst! Sitter och lyssnar på låtar som gör mig sentimental. Bland annat den här gamla godingen, som väcker blandade känslor...