Egentid och fotografering

2012-11-07 | 21:26:22 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer
God onsdagkväll!
 
Fördelen med ensamma kvällar är att jag har all tid att ägna mig åt mig själv. Ikväll har jag skrubbat mig, välbehövlig! Nu sitter jag insmord och målar naglarna innan sängdags. Är dålig på att göra saker för mig själv men inser att det är viktigt och avkopplande. Jag har fixat fina fötter också och efter ansiktsmasken har jag smörjt mig med bästa arganoljan, den är verkligen bäst och trollar bort det mesta på bara några dagar. När jag slarvar med maten eller råkar somna med sminket på är det sånt man får ta men den här hjälper att läka så himla bra...
 
Tidigare vad det fotografering på dagis, Emilias första och eftersom hon är kameraskygg precis som sin mamma var jag lite orolig. Men hoppas nått foto blev bra. Missförstå mig inte, tycker såklart mig dotter är det vackraste på jorden men fotogenisk det är hon banne mig inte. Vi föräldrar fick ansvara för vårt eget barn under porträttfotot och hon stog still en stund och fastnade i alla fall på ett par kort. Ska bli spännande när de dimper ner i brevlådan.
 
Mamma och pappa kom förbi lagom till middagen ikväll och stannade och åt med oss. Emilia har röjt runt och provat kläder hela kvällen, det kom en leverans med massa nytt idag men lyckligast var nog jag som vanligt. Tänk att hon växer så det knakar, HELA TIDEN... Vart har min lilla bebis tagit vägen? Massa nytt i större och större storlekar och har seperationsångest över högen med för smått som får flytta ner i källaren nu. 
 
Tråkig blogg utan bilder tycker ni säkert. Men jag är för lat för att lägga in bilderna i datorn, det är bara det. Ska bättra mig för jag tycker själv att det är kul att gå tillbaka och se på bilderna sen. Nu ska jag lägga mig och försöka läsa ut min bok. Ny dag imorgon med jobb och dagis, bara två dagar kvar sen helg!