Fått lite gjort och DH-avslutning!

2012-05-14 | 20:01:25 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Har precis stoppat om och tröstat prinsessan som vaknade till och var ledsen, hon sa att hon drömt läskigt:(. Stackars liten, önskar jag kunde skydda från alla "faror". Slår mig ner i soffan nu i alla fall efter matlagning (pasta carbonara) och bakning. Mår nästan illa av tanken på att det står en nybakad äppelpaj på diskbänken, fy det är ju så gott men måste hålla igen nu. Det kliar i fingrarna när jag blir rastlös och bakning ligger ofta nära till hands, farligt som sagt! Önskar jag hade ett löpband hemma, för nån promenad hann vi inte med idag, skulle vara skönt att kunna sköta träningen hemifrån. Emilia är i en mittemellan-ålder, lite för stor för att vilja sitta kvar i vagnen några längre stunder men alldeles för liten för att orka knata brevid speciellt långt. Tänker på hur mycket jag gick om dagarna med bebis i vagnen, då var det lätt på sitt sätt, bara att packa ner utan protester:)

 

Efter motvillig kvällsdusch fick Emilia hoppa i sin nya pyjamas. Och gud så söt den är! Perfekt med korta armar och ben för en liten svettis, kommer från H&M...

 

 

Jag har precis sett finalen av Desperate Housewives, tänk att jag följt det i åtta säsonger och nu kommer det aldrig nånsin nått mer avsnitt. Utan att avslöja förmycket för trogna tittare kan jag i alla fall säga att det var mycket sevärt och lämnade en skön känsla.