Hallå igen!

2012-01-11 | 19:46:42 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jag har håll mig härifrån några dagar. Medvetet, med tanke på att jag inte haft mycket att dela med mig av. Det är mycket trötthet just nu och känner inte att det ger så mycket att sprida all negativitet. I vilket fall som helst ska jag försöka bli bättre för det är trots allt en del ihärdiga läsare som vill följa vår vardag =)

Kan ge er en lite bild av vårt liv just nu. Försöker få vardagen att rulla på och fungera något sånär även om det vissa dagar känns riktigt jobbigt att klara av de mest simpla sysslorna. Jag har nån form av inre stress som påverkar mitt kroppsliga mående väldigt mycket. Jag försöker göra det bästa av situationen och ta hand om mig själv och min familj så gott det går. Förhoppningsvis är jag på rätt väg men känner ofta att jag bara skriver om hur trött och hängig jag är och som sagt är det inte min mening att sprida dålig energi. För det är verkligen det man ger som man får tillbaka.

Idag efter dagishämtning gick vi en promenad, kände att det behövdes. Skönt att röra på sig och få frisk luft, blir tyvärr inte så mycket av den varan när man jobbar och ska hinna med allt runt omkring. Emilia gillar promenader och vi avslutade i mataffären som om möjligt är en ännu större lycka för henne. Det är märkbart att hon är tillbaka på dagis igen för hon är riktigt trött på kvällarna trots att hon sover 1,5-2 timmar på dagis varje dag(!). Under julledigheten sov hon inte middag så trodde definitivt hon vuxit ifrån det, men samtidigt är tempot på dagis ett helt annat så jag förstår att hon behöver vilan. Så länge det inte påverkar nattsömnen låter vi henne fortsätta.

Nu är skruttungen nattad och jag lagar middag, C har jobbat sent men kommer förhoppningsvis snart och gör mig sällskap. Ikväll fortsätter jag med lite fix härhemma, upptäckte att jag faktiskt har några stackars juldekorationer kvar som ska flytta ner i källaren.

Imorgon är en ny dag och då hörs vi igen!