Onsdag

2011-11-09 | 17:21:59 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer

Alltså jag får spader på dessa sjukdomar! Nån sa att man blir "immun" mot dagisbacillerna efter ett år. Nu har det visserligen inte gått ett år än, men nästan. Så jag tycker vi borde ha världens försvar mot skiten. Jag har mått illa som satan sen igår, bättre nu så hoppas kunna jobba imorn. Men tror ni inte Emilia dragit på sig en hemsk förkylning och kan knappt prata så täppt är hon...

Varför kan inte familjen få vara frisk åtminstone en månad? Så trött på det nu! Vi måste nog börja äta dundervitaminer om vi ska överleva hösten och vintern.

Här testas det gränser för fulla muggar också till och från nu för tiden. Om Emilia inte får som hon vill är det ofta högljudda protester och tydligen är det bara hemma hon kör med det här. Dagis upplever inga problem med det och jag antar att vi kanske är lite för "snälla" i vissa fall här hemma. Det blir andra bullar nu för skrikiga/gnälliga/bortskämda barn är nått jag vill undvika. Tycker det är hemskt med barn som skriker sig till saker och där det är uppenbart att gränssättning inte finns. Säkert en fas alla går igenom MEN det är viktigt att de vet vem som bestämmer.

Nu ska vi ta han om varandra, vi sjuklingar.