Happy semester!

2011-07-04 | 12:59:04 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer
En helt vanlig måndag som förgylls med att vara första semesterdagen! Känns underbart och jag bara måste njuta av stunderna maximalt för den är över snabbare än kvickt...

Emilia och jag strosade ut på stan lagom tills butikerna öppnade och jag fick med mig ett par välbehövliga linnen i annat än svart/vitt/beige. Vi hade dessutom ett par paket som låg på posten och väntade och det ekade tomt på blöjfronten så en tur till affären blev det också. Jag hade bunkrat upp med en russinpåse som sitta-still-muta men den var slut snabbare än tänkt så vi fick improvisera lite. Det är allra roligast att klättra omkring i vagnen just nu och det är kanske inte det optimala så vi laddade vagnen full med alla våra påsar och så gick Emilia snällt brevid och höll mig i handen HELA vägen hem.

Vi bjöd hit pappa på lunch strax efter vi kommit hem och nu åkte han hem mätt i magen, Emilia sover och jag satte mig här. En latte macchiato (älskar vår Tassimo) i handen och goda jordgubbar får bli mitt sällskap för nu ska jag luta mig tillbaka nån timme och bara vila.