Söndag eftermiddag.

2011-01-16 | 16:53:54 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Vissa dagar är den allmänna tråkigheten mer påtaglig än andra, och idag är nog en sån dag. Jag gick genom stan förut och allt är bara heldött på söndagar. Skittråkigt och knappt några människor ute!

Jag körde ett pass på gymmet förut och kom hem till en mindre glad tjej som varit grinig och inte velat göra nånting. Ett par dagar nu som varit såhär, det är ett helvete vid nattningen och gårdagskvällen tog nog priset... Jag letar förstås efter anledningen och kan även inbilla mig bara för att jag försöker för mycket, men hon har liksom kliat och tagit sig över örat flera gånger senaste dagarna. Jag har tittat om jag kan se nått men inget som ser annorlunda ut än vanligt. Och det borde väl göra ont hela tiden? Men som sagt, kan även vara inbillning.

En riktigt dålig blogghelg, men vi har verkligen gjort ingenting så har inte direkt haft något att berätta. Även den här eftermiddagen ser ut att bli lite så, vi blir hemma eftersom det redan är kolsvart ute och regnar, känns inget lockande med promenad eller nått liknanade. Gud vad jag längtar efter vår och sommar när det är såhär! Emilia har dessutom sovstrejkat sig igenom hela dagen så blir nog en tidig kväll av det här.

Vi ser förstås, som alla andra, fram emot Solsidan ikväll. Längtar efter att få skratta, dels för att man ibland kan känna igen sig så väl och dels för att det bara är hysteriskt kul!

Nu luktar det nått här som säger mig att det är dags att vara mamma!