Godmorgon Lördag!

2010-01-16 | 10:03:32 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Nu är det helg och det är en speciell stämning då även om jag är ledig varje dag. Det är skönt att ha vaknat tidigt också för en gång skull. Emilia vaknade halv åtta och var hungrig, sen somnade hon hos mig och jag ville så gärna mysa med henne så hon fick ligga kvar. När klockan var runt halv nio gick jag upp och duschade och lagom när jag var klar var hon vaken igen, och superglad. Det finns inget bättre än att titta på henne över sängkanten på morgonen för varje gång möts man av världens finaste leende och skratt.

Inatt har jag varit vaken med Emilia några gånger men annars sovit skönt. Vi somnade rätt sen, vi började se Olycksfågeln på SVT Play och hade bara tänkt se första delen, men vi fastnade och såg hela, så lite trött är jag. Väldigt bra film måste jag säga, jäkligt spännande och inte så där förutsägbar som många andra. Se! Svensk filmindustri har verkligen steppat upp på sistone:).

Emilia är som sagt pigg och glad även idag och hon sitter nu och gungar i sin babysitter här brevid mig. Vad som händer idag vet jag inte riktigt än, känns inget lockande att gå ut i alla fall. Vill bara att snön ska bort nu så vi kan promenera ordentligt. Hoppas på att få träffa mamma och pappa idag i alla fall, känns som väldigt länge sen...

Ikväll jobbar Christian så jag får se vad Emilia och jag hittar på, förmodligen är vi bara hemma och myser.