Längtar efter min gamla kropp.

2009-09-01 | 14:47:10 | Kategori: Gravid | 0 kommentarer

Längtan efter att använda "vanliga" kläder igen är sjukt stor nu. Vill vara smal igen och kunna ta på mig precis vad jag känner för, inte stå framför spegeln varje morgon och fundera "hmm, vilka tights vi ska ta idag?" Det är otroligt frustrerande att vara såhär stor, ännu sjukare är att jag inte minns hur jag ser ut utan magen...

Jag tänker mycket på hur jag kommer se ut närmsta tiden efter förlossningen, hur kommer magen se ut? Självklart förstår jag att magen inte bara försvinner, men kommer jobba stenhårt för att såfort som möjligt återgå till det "normala". Långa promenader tror jag kommer fungera superbra, bara längtar efter att komma ut och röra på mig. 

Fick presentkort på diverse butiker när jag fyllde år, så shopping blir det såfort jag känner mig något sånär i form. Har redan spanat in en hel del höstplagg som skulle sitta fint att utöka garderoben med.

Det blir många inlägg relaterade till graviditeten har jag märkt, kanske inte jättekul, men så får det bli när jag inte har mycket annat i huvudet. Ska försöka dra ner på klagomålen dock, det är ju trots allt underbart att få bära på det lilla livet:) Så lite mer positivta inlägg är att vänta...