Tråkiga fredagkväll.

2009-09-04 | 19:42:12 | Kategori: Gravid | 0 kommentarer
Christian har dragit iväg till jobbet eftersom han ska jobba natt och jag försöker snacka lite allvar med lill*n i magen, försöka få bebis att förstå att det är dags att komma ut nu är dock inte en dans på rosor. Verkar inte riktigt hålla med, men vem är jag att klandra honom/henne, se bara på skitvädret, jag skulle också hålla mig inne om jag kunde:) Och all denna gödning, serverat och klart utan större ansträngning.

Vi tar nya tag och kör en vecka till, eller vad säger du min lilla skrutt?

Var ju hos BM idag, där såg allt i princip ut som sist, har ju bara gått en vecka sen sist... Med andra ord såg allt väldigt bra ut, stick i lilla fingret blev det också och det är nått jag har ångest för varje gång, men till och med det gick bra. Mitt järnvärde hade stigit, vilket var väldigt bra sa hon, och detta trots att jag inte ätit järntabletter på ett bra tag nu. Blodtrycket var bra och bebis hjärtljud var perfekta. Fick en ny tid på torsdag, då är det vanlig kontroll igen, skulle jag alltså inte fött innan dess bokas sen en tid på förlossningen för lite grundligare kontroll. Då ska kurva på hjärtljuden tas och ultraljud ska göras för att avgöra hur mycket fostervatten lill*n har att plaska i. Ser även detta perfekt ut får jag en ny tid efter ett par dagar för igångsättning...  Betyder med andra ord att vi bör (observera BÖR) ha en knodd runt 15-16:e.

Men sålänge h*n mår bra spelar det egentligen ingen roll hur lång tid det tar, visst det är väldigt frustrerande just nu, men h*n kommer tids nog, det är ju nått vi kan vara säkra på. Det är bara så himla spännande... skulle så gärna vilja ha en förhandstitt, kan man få det?

Till Johan: Såklart vi ser fram emot besöket imorgon, hur skulle vi kunna tacka nej till gratis mat:) och bra att du hjälper oss montera bilbarnstolen:) Tack, du är alldeles för snäll!

Ska äta lite kvällsmat nu, finns nog inget att se på tv en kväll som denna så blir nog att mysa med en bok istället. Nästa fredag börjar Idol 2009, det ser vi fram emot... alla idioter som på nått underligt sätt fått för sig att dom har talang för sång, hahaha.