Hon är så underbar, vår lilla skrutta!

2009-09-24 | 09:55:48 | Kategori: Emilia | 3 kommentarer
Sitter i timtal och bara tittar på det lilla underverket. Hon luktar underbart och ligger där och gör sina söta små miner. Vi är så lyckliga! Man blir stolt när hon får beröm hela tiden också. Självklart tycker familj och vänner att hon är bedårande, men sedan hon föddes har personalen på både Förlossningen och BB beundrat henne pga hennes utseende (håret) och att hon verkar så mycket äldre i sättet än hon faktiskt är.

När vi var på eftervägning i tisdags blev hon igenkänd på håret, hehe, av en barnmorska vi inte ens hade. Och BM tyckte det var unikt att det inte fanns något att påpeka. Hon hade förresten nästan gått upp till födelsevikten igen. Vägde ca 3900g när vi åkte hem i söndags och i tisdags hade hon gått upp till 4130g, vilket var bra.

Nu ligger Emilia och sussar i sin vagn, hon trivs där och det är perfekt för då kan vi ha henne nära hela tiden vart vi än är i lägenheten. Nu ska mamman lägga sig i sängen en stund igen och vila, bäst att passa på.

Christian ska iväg till skolan sen, så då har vi lite mysig egentid, även om det är hur mysigt som helst att även han är med:) Skulle vilja gå ut och gå lite sen, får se om jag orkar. Vi var ute första gången i måndags och jag var mörare i kroppen än jag trodde, ryggen värkte och benen höll på att vika sig mot slutet. Känns att det var länge sen jag rörde på mig och att kroppen genomgått nått sjukt jobbigt under förlossningen. Idag känns dock kroppen lite piggare, inte sådär öm och stel som tidigare dagar, hoppas det håller i sig.

Idag åker mamma och pappa till underbara Turkiet, är lite avis faktiskt, men dom har lovat att sola för oss också. Vet dock inte hur jag ska klara mig utan dom i två veckor, alla som känner mig vet hur mammig jag är:( och kommer nog alltid vara, både på gott och ont.

Nej, sängen var det ja! Ska vila lite så ska jag försöka bjuda på lite bilder sen.