Vecka 34

2014-02-18 | 20:41:51 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Idag går vi in i vecka 34 och fortfarande känns det märkligt och lite overkligt att vår lilla familj snart är komplett. Inom några få veckor är vi ytterligare en i familjen och jag börjar tänka en hel del på hur det kommer att bli. Jag är lite skraj för att Emilia ska känna sig åsidosatt, hon har ändå varit ensam med oss i 4,5 år och ska helt plötsligt få dela allt med ett syskon. Min största oro är att hon ska känna sig ensam i och med att det kommer vara mycket fokus på bebisen i början. Vi ska lära känna en ny liten människa som ska få ta sin plats i familjen. Det mesta blir vad man man gör det till så klart, men även om det är lätt att säga så är tankarna spridda just nu. Vår lilla älskling, jag hoppas hon känner att vi gör allt för henne i alla fall ♥
 
Här räknas dagarna ner till ledigheten och det kommer bli mysigt att få strosa omkring hemma ett bra tag med min lilla familj. Jag hoppas vi hinner mysa en hel del bara vi tre också innan vi får besök.
 
 
Även om magen och kroppen känns otymplig nu så är jag så glad över kanonkulan. Tänk att jag får bära på ett litet liv som är vårt alldeles egna, igen! Magen ligger lite under kurvan denna gång och med Emilia i magen i samma veckan var den något över kurvan så blir nog en lite mindre bebis denna gång. Det gör mig faktiskt ingenting ;) Sen kan ju även denna bebis spurta på slutet, det vet man aldrig. Hoppas dock jag slipper gå över tiden.
 
Dags att krypa ner i sängen med ett par avsnitt Greys Anatomy som sällskap, det är så svårt att sluta titta.