Vardag...

2012-10-10 | 17:42:13 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Men fy på mig för dålig uppdatering alltså. Har haft ett litet uppehåll, ibland finns bara inte inspirationen helt enkelt. Har fokuserat på mig själv ett tag och min familj förstås. Nu saknar jag skrivande så ska försöka hålla igång så det blir inlägg åtminstone nån gång varje dag, så kan jag gå tillbaka och läsa "dagbok" sen, det är det jag gillar mest.
 
Emilia sitter här bredvid och äter kvällsmat så jag passar på att skriva några ord. Går utbildning på jobbet nu och herregud så ovan jag är att jobba heltid, definitivt inte van att ta in massa ny info såhär många timmar per dag. Men det ska bli kul med lite nytt även om det blir svårt i början. På kvällarna efter alla bestyr är mamman i huset totalt väck...
 
Vardagen hos oss ser nog inte så annorlunda ut mot tidigare. Vi jobbar, stressar till och från dagis, försöker orka med allt annat som behöver (kanske inte egentligen) göras. Emilia har hunnit bli 3-åring och hon är nog som de flesta andra i den åldern. Charmig som få, varvat med riktigt trots så man tror man ska gå av när tålamodsprövningarna sätter igång. Innan jag hade barn hade jag inget tålamod alls så jag lär mig väldigt mycket:)  Vi kan ha mysiga pratstunder och jag får så mycket kärlek, så att vara mamma är min favorit i hela världen.
 
När lillan är i säng och maten är lagad slänger jag mig nog i soffan resten av kvällen!