Lördag!

2012-03-03 | 18:28:05 | Kategori: Emilia | 0 kommentarer

Oj, men halva helgen har ju redan passerat! Känns knappt som helg eftersom jag jobbat men lite mysigare och lugnare stämning blir det nog allt. Emilia har varit jättetrött och bett om att få sova länge så efter dusch och allt fix däromkring ligger hon nu utslagen och gosar i vår säng. Somnar nog strax om jag känner henne rätt.

 

Igår fyllde världens bästa mamma år så vi tog en promenad tillsammans hem till dem och åt lunch och så stannade vi resten av dagen. Underbart vårväder och jag behöver verkligen röra på mig så det satt inte fel. Emilia sov en stund i vagnen på vägen och blev sen pigg som en mört och busade runt med dockor, gosedjur och åt mat som hon som bekant gillar. Mamma plockade dessutom fram en låda med dockkläder som jag hade och lekte med när jag var liten och det var en höjdare för det vi tog med oss hem styr hon med mest hela tiden. Jag vet inte hur många ombyten Skrållan får per dag:) Hon har blivit väldigt pysslig, omhändertagande och lite "mammig" med sina dockor och det är så kul att se och höra allt hon säger till dem.

 

Vi hittade fotoalbum som var väldigt spännande också. Lite svårt att förstå att det var jag på bilderna som liten och inte Emilia själv:)

 

Ikväll kör vi Mello här. Det är väl Andra Chansen om jag inte minns fel och det vill jag gärna se. Till det ska jag laga god lax och blomkålspure, så himla gott. Gottet jag åt igår (lösviktsgodis borde förbjudas) straffade min mage idag. Halva dagen låg jag i magkramper och jag är fortfarande illamående. Usch och fy det är INTE värt det och mer tydligt nu när man varit ifrån socker helt, för vilken chock kroppen fått. Jag är en riktig gottegris och skulle gärna frossa i godis i alla former men ju längre jag avstår desto lättare blir det att inte falla dit. Igår såg det så gott ut där i skålen att jag bara var tvungen....

 

Imorgon kör vi några timmar jobb igen och jag hoppas hinna med en promenad och utelek med Emilia innan. Idag har jag knappt träffat henne känns det som eftersom jag låg nerkrupen i sängen halva dagen:( Nu ska jag slötitta lite på höjdpunkterna från Oscarsgalan som visas på Kanal9.