Mello och sjuk busunge.

2012-02-26 | 16:17:46 | Kategori: Familjen | 0 kommentarer

Jag har varit obeskrivligt trött ett par dagar, känns som jag sprungit ett marathonlopp och kan inte ta mig för nånting. Jag förlitar mig på kaffet som är på gång nu och sen ska jag ta en ordentlig städning här om Emilia tillåter, det är mycket som måste göras men som bara har fått ligga åt sidan. På förmiddagen var vi ute en lång stund och satt längs vattnet och njöt av sol och värme. Kunde ha suttit länge till då Emilia ändå sov i vagnen men vi bestämde oss för att gå och handla och sen hem eftersom C skulle iväg. Emilia vaknade när vi var tvugna av bylsa av overallen tyvärr och hon är märkbart trött nu så vi får se hur resten av dagen blir. Det är febrigt så hon blir hemma från dagis åtminstone imorgon:( Jag jobbar kväll och slipper som tur VAB!

Men Mellon då, alltså jag funderar lite på hur Lisa kunde gå vidare. Låten var absolut helt ok, rätt bra faktiskt till och med men INTE i Melodifestivalsammanhang... Jag tyckte hon i neongult och Danny var givna vinnare. Perelli hade också funkat men som vanligt kommer väl Sverige skämma ut sig i Eurovision och skicka ett bidrag som blir halshugget. Det krävs ingen expert för att uttala sig om detta, vi vet ju hur det gått senaste åren liksom.

Och introt till Dannys låt påminde ju väldigt mycket om SHMs Save The World, men plagiat skulle jag inte kalla det...


Jag känner redan hur koffeinet (haha, nikotinet höll jag på att skriva) håller på att kicka in så vi kanske till och med orkar en promenad igen sen. Först ska jag försöka ta mig igenom det här inlägget med en busig unge i knät som är fröken tvärt emot för det mesta just nu. Inte det effektivaste men charmigt som tusan som tur är.