En ängel som vakar över oss!

2012-02-13 | 19:26:32 | Kategori: Vardagslyx | 0 kommentarer

Nu har jag slagit mig ner efter middagsfix och tittar runt bland massa inspirerande inredning. Vissa dagar bara önskar jag och längtar till ett EGET hem, ett hem vi kan göra till vår alldeles egen oas och med kök/badrum/material vi valt. Jag trivs utmärkt där vi bor just nu egentligen men att hyra och betala mycket pengar varje månad för något som inte är ens eget svider lite stundtals. Jag vet att tiden kommer då vi hittar VÅRT perfekta hem så tills dess kan jag alltid samla på mig idéer om hur jag vill ha det:)

 

Emilia är precis nattad och sover nog gott redan. Vi spenderade några timmar ute tidigare och det tar på krafterna att andas frisk luft;) Vi mötte även upp Josefine och hakade på när hon hade lunch, det är ju så tråkigt att vi inte hinner ses i veckorna så lite effektiv kvalitetstid med henne var mysigt. Vi har haft en jättemysig tjejdag, bara gjort Emilia-favoriter. Vi har varit ute och sprungit omkring i snön som fanns kvar, gått på stan, ätit massa mat, och myst till film i flera omgångar, pussas och kramas är en ny favorit också och det värmer alltid när hon kryper upp och pussas utan anledning. Dagar som dessa är de dagar man tankar energi för att orka med de lite jobbigare. Nu är C på träning och jag har en stund för mig själv framför datorn. Resten av kvällen spenderas nog framför tv tror jag, måste ju se Familjen Annorlunda och Mammor och Minimodeller.

 

Min älskade mormor har funnit med i tanken hela dagen. Det är hennes födelsedag idag och det har gjort extra ont att hon är borta, men jag tror hon ser och vakar över oss varje dag <3